دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

نقدوبررسی Huawei P10 , Huawei P10 Plus

سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۷ ب.ظ

هواوی که طی دو، سه سال اخیر با قدرت به رقابت در بازار موبایل می‌پردازد، به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی در دنیا تبدیل شده است. ساخت گوشی‌های قدرتمند، خوش‌ساخت، باکیفیت و مقرون به صرفه مهم‌ترین دلایل موفقیت هواوی در بازار به شمار می‌روند. این کمپانی در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال از پرچم‌دار سری P خود با نام Huawei P10 رونمایی کرد. در گوشی‌های سری پی، تمرکز روی مد و سبک زندگی است و این گوشی‌ها عموما طراحی باریک و زیبایی دارند.

طراحی

هواوی، طراحی بسیار چشم نوازی برای این محصول خود در نظر گرفته که البته بی شباهت به نسل قبلی آن نیست. این محصول تنها ۶٫۹۸ میلی متر ضخامت و ۱۴۵ گرم وزن دارد و ابعاد مناسب آن حس بسیار خوبی را به کاربر منتقل می کند.

پی ۱۰ تنها ۶.۹۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۴۵ گرم وزن دارد و ارگونومی آن بسیار خوب است. ابعاد مناسب این گوشی باعث شده تا عالی در دست جای بگیرد. دکمه‌ی پاور در زیر دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا قرار گرفته است. ارتفاع این دکمه کمی‌ بیشتر از دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا است و طرح راه‌راه شکلی روی آن وجود دارد تا بلافاصله پس از لمس آن بتوانید این دکمه را از دکمه‌های حجم صدا تشخیص دهید.

در مقایسه با گوشی‌های سامسونگ، حسگر اثرانگشت در هواوی P10 به صورت پیش‌فرض با کلید خانه یکپارچه نیست و تنها برای شناسایی انگشت‌تان کارایی دارد. در این حالت نمی‌توانید از حسگر اثر انگشت برای بازگشت یا رسیدن به صفحه اصلی کمک بگیرید. اما این تمام ماجرا نیست و هواوی در بخش تنظیمات، گزینه‌ای را قرار داده که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید تمام عملیاتی کنترلی را با همین حسگر انجام دهید. در این حالت دیگر کلید‌های کنترلی مجازی نمایشگر را نخواهید دید.

طراحی کلی گوشی مناسب هر سلیقه‌ای است و می‌تواند هر خریدار مشکل‌پسندی را راضی نگه دارد. در کنار این موضوع، وزن گوشی با توجه به اضافه شدن ظرفیت باتری در مقایسه با نسل قبلی؛ همان ۱۴۵ گرم باقی‌مانده است.

Huawei P10نگاهی به مشخصات 

Huawei P10 Plus نگاهی به مشخصات 

صفحه‌ نمایش

پی ۱۰ نمایشگر ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد که تراکم ۴۳۲ پیکسل در اینچ را موجب می‌شود. این نمایشگر از نوع IPS LCD است و رنگ‌ها را زنده و جذاب به نمایش در می‌آورد. زاویه‌ی دید این نمایشگر به لطف استفاده از پنل باکیفیت و از نوع IPS بسیار خوب است و از زوایای مختلف شاهد تصاویر واضح با جزئیات مناسب هستید. از نظر شدت روشنایی پی ۱۰ بسیار خوب عمل می‌کند و به‌راحتی می‌توان از گوشی در زیر نور آفتاب هم استفاده کرد.

این نمایشگر آن‌قدری خوب است که بتوان در هر شرایطی روی آن حساب کرد. روشنایی مناسب، نمایش کامل طیف رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینیم، دیدن ساده‌ی محتویات از زوایای خیلی باز و در انتهای مناسب بودنش برای انجام هر عملیاتی ویژگی‌هایی هستند که در آن وجود دارند و نمی‌توان هیچ ایرادی به نمایشگر P10 وارد کرد.

در پی ۱۰ عملکردهای بازگشت به عقب، صفحه هوم و نمایش لیست اپلیکیشن‌های اخیرا اجراشده همگی در همان سنسور اثر انگشت خلاصه شده‌اند. به این ترتیب که با یک بار لمس این سنسور، عملکرد بازگشت به عقب اجرا می‌شود؛ با دوبار لمس آن صفحه هوم نمایش داده می‌شود و اگر انگشت را روی سنسور از چپ به راست بکشید، اپلیکیشن‌های اخیرا اجراشده، لیست می‌شوند. به این ترتیب هواوی تغییر اساسی و کاملا نامتعارفی در تجربه‌ی کاربری اعمال کرده است.

دوربین

پی ۱۰ همچون میت ۹ و پی ۹ به دوربین دوگانه مجهز شده که با همکاری لایکا توسعه داده شده است. هواوی نام ماژول دوگانه‌ی دوربین پی ۱۰ را Leica Dual Camera 2.0 انتخاب کرده است که در آن فناوری جدیدی برای تهیه‌ی عکس‌های پرتره در نظر گرفته شده است. همکاری بیشتر در قالب نرم‌افزار و توسعه‌ی الگوریتم‌های نرم‌افزاری است و لنز و سنسور هیچ‌کدام توسط لایکا تولید نشده‌اند. دوربین دوگانه‌ی پی ۱۰ برخلاف آنچه در پی ۹ به کار گرفته شده بود، شامل یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم است درست شبیه آنچه در میت ۹ نیز شاهدش بودیم. در پی 9 شاهد استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مونوکروم بودیم و حالا افزایش رزولوشن سنسور در P10 باعث شده است شاهد جزئیات بیشتری در تصاویر سیاه‌وسفید باشیم و علاوه بر آن، امکانات تازه‌ای مانند زوم هیبریدی نیز به دوربین پی ۱۰ اضافه شده است.

هر دو دوربین دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 دارند و طبق اطلاعات بعضی از سایت‌های نه‌چندان قابل‌اعتماد از سنسورهای لایکا استفاده می‌کنند (این مورد کاملا قابل تایید نیست). مجموعه‌ی دوربین P10 امکان ثبت تصاویر بوکه (عکاسی از سوژه با حالت تار کردن زمینه‌ی پشت)، تصاویر HDR، تصاویر سیاه‌و‌سفید، ضبط ویدیو‌های آهسته و با سرعت‌بالا و همچنین‌ حالت‌های مختلف عکاسی مثل عکاسی با نور،پانوراما  را فراهم می‌کند.

سخت‌افزار

دقیقا مثل میت ۹ جدید‌ترین پرچم‌دار هوآوی هم از نسل جدید تراشه‌های HiSilicon یعنی مدل Kirin 960 استفاده می‌کند. درحالی‌که P9 هم گوشی قدرتمندی بود و از پس اجرای تمام برنامه‌ها و بازی‌ها برمی‌آمد، این‌بار هوآوی یک تغییر بزرگ در تراشه‌ی 960 در مقایسه با 955 ایجاد کرده و آن هم استفاده از یک پردازنده‌ی گرافیکی جدید و قدرتمند است. این تراشه، پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 را مدیریت می‌کند که در کنار پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، عملکرد P10 را در مقایسه با P9، نزدیک به ۵۰ درصد بهبود بخشیده است.

با این تراشه،؛ عملکرد P10 با گوشی‌هایی مثل گلکسی S7 برابر شده است. اما مقدار رم گوشی در مقایسه با گوشی دو سال گذشته‌ی هوآوی، یعنی میت8 یکسان باقی‌مانده و پیشرفتی نداشته است. شاید این مورد به خاطر بهبود عملکرد و اجرای عملیات در نسخه‌ی جدید اندروید باشد. برای این گوشی در حدود 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته‌شده؛ همچنین می‌توانید از شکاف سیم‌کارت دوم برای استفاده کارت حافظه‌ی میکروSD استفاده کنید.

نرم افزار

همان‌طور که انتظار می‌رفت، P10 به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۷ نسخه‌ی نوقا استفاده می‌کند. هوآوی نسخه‌ی پنجم رابط کاربری Emotion UI را برای این گوشی در نظر گرفته است. جدا از امکانات جدید اندروید ۷، مثل امکانات شخصی‌سازی جدید، هوآوی یک سری امکان جدید به رابط کاربری اختصاصی خودش اضافه کرده است. مهم‌ترین قابلیت جدید، امکان اضافه کردن «منوی برنامه‌ها» یا همان App Drawer است. در گوشی‌های شرکت هوآوی، آیکون تمام برنامه‌ها مثل رابط کاربری گوشی‌های آیفون، در صفحات اصلی پخش شده‌اند؛ ولی حالا در P10 این قابلیت وجود دارد که مثل دیگر گوشی‌های اندرویدی، فقط آیکون برنامه‌هایی را که نیاز دارید در صفحات اصلی قرار دهید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی