دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

تجربه دوباره NFS با هیجان RIVALS

دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴ ق.ظ

دوست داران و گیمر های قدیمی سبک مسابقه ای (Race) سال هاست به دنبال تجربه دوباره سری موفق Nfs هستند 

که چندی پیش تجربه دوباره هیجان با کمک Rivals ممکن شد.

بررسی بازی  NFS RIVALS 

نام : Nfs Rivals         استودیو سازنده : Ghost game  
ناشر :EA games       حالت بازی :تک نفره / چند نفره آنلاین 
موتور گرافیکی :Frost bite 3  تاریخ انتشار :٢٤ آبان ١٣٩٢
نسخه جدید شرکت Ea که Rivals نام دارد، توسط استودیو مستقل Ghost game طراحی و ساخته شده است. این استودیو مدعی است که برای طرفداران NfS یک سرعت جدید بهمراه نوآوری و جذابیت به ارمغان آورده است.


از سال های دور ساخت بازی های مسابقه ای یا race راهی بزرگ، جذاب و هیجان انگیز در صنعت بازی بوجود آورده که در دنیای امروز بازی، حرف های زیادی برای گفتن دارد. بدون چون و چرا هرکس که با سبک اتومبیلرانی سرعتی و مسابقات غیر مجاز خیابانی با ماشین های اسپرت خاطره دارد ، به خوبی نام NFS را می شناسد. 

مجموعه NFS و یا جنون سرعت با نسخه های ١ تا ٣ در نسل چهارم و پنجم شناخته شده است و در نسل ششم بازی های carbon و most wanted از NFS به بهترین بازی های سبک مسابقه ای سال تبدیل شدند اما مسئله حائز اهمیت این است که مدت ها از آن زمان با آن شهرت می گذرد اما NFS نتوانسته با ساخت بازی محبوبیت سابق خود را به دست آورد .  
بازی nfs rivals در هسته اصلی خود شباهت های زیادی به نسخه قبلی یعنی Most wanted دارد اما Ghost game نوآوری و ویژگی های هوشمندانه ای را به Rivals اضافه کرده تا بتوانیم Rivals را بهتر از نسخه most wanted بدانیم ، هرچند که Rivals هم برای گیمر های قدیمی همان حس بد Nfs نبودن را ایجاد می کند. 
یکی از آن ها نوآوری های شرکت سازنده این بازی این است که در این نسخه از Nfs ابتکار عمل دست شماست ، به طوری که با زدن یک دکمه حتی می توانید آب و هوا را تغییر بدهید . 
شما در این بازی شاهد مسابقات گوناگونی خواهید بود ، محیط پیرامون در این بازی بسیار شلوغ است و زمانی که مزاحمان مانند پلیس ها حضور پیدا می کنند ، جذابیت دو چندان می شود . 
همچنین شما می توانید در نقش پلیس قرار گرفته و به تعقیب رانندگان بپردازید که این نوآوری هم باعث عمیق شدن بازی و هم به شدت باعث متنوع شدن آن شده است ، نوع پرداختن به آن ، ایده هوشمندانه تری است چرا که سازندگان در اول بازی به شما حق انتخاب می دهند و در هر لحظه از بازی این اجازه را هم می دهند که به مراحل رقیب خود سوئیچ کنید و از مسابقه دهنده به پلیس و بالعکس تبدیل شوید

بخشی که می تواند باعث نگرانی باشد ، بخش gameplay و کنترل اتومبیل است . 
سیستم گاز دادن و کنترل سرعت بسیار تکراری طراحی شده و همچنان هنگام عبور از پیچ ها ترمز دستی به کمک گیمر می آید .
اما جزئیات و بافت های بازی بسیار عالی و بدون کوچکترین عیبی هستند و واکنش های فیزیکی ماشین نسبت به دست اندازها و ترک های آسفالت بسیار عالی طراحی و پیاده سازی شده است ، همچنین ضربه های ماشین و واکنش های آن با قدرت بیشتری ساخته شده و این مساله ای است که می تواند این Gameplay را از تکرار نجات دهد . 
قسمت آنلاین بازی نقطه قوت و قدرت بازی Rivals است ، جایی که هیجان واقعی بازی آنجا نهادینه شده است .
هزاران مسابقه دهنده و پلیس که در محیط Open world هستند می توانند برای شما مشکلاتی را ایجاد کنند و یا بالعکس یک طعمه خوب برایتان باشند. 
گیمر در بازی Rivals باهوش واقعی می تواند طعم پلیس مخفی بودن را بچشد ، احتمالا به همین دلیل است که سازندگان Rivals قابلیت توقف بازی را کاملا برداشته اند زیرا وقتی از مخفیگاه ها خارج می شوید امکان Pause کردن بازی وجود ندارد.

در پایان باید گفت Nfs Rivals بازی خوبی است که با نوآوری هایی که تیم Ghost game در این سری Nfs ایجاد کرده ، امید را برای تجربه حس جذاب سری های پیشین Nfs پس از سال های پر فراز و نشیب بالا برده است . 
به عقیده کسانی که این بازی را تجربه کرده اند ، ممکن نیست Rivals را بازی کنید و آدرنالین خونتان بالا نرود و هیجان زده نشوید . 
به هر حال فراموش نکنید که اگر شما با Nfs های سال های اخیر ارتباط برقرار نکردید و یا حتی اهل این سبک بازی یعنی بازی race (مسابقه ای) نیستید باز هم Need For Speed Rivals یک بازی فوق العاده به همراه هیجان خواهد بود .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
عماد کریم پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی