دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

ویندوز 10S جواب مایکروسافت به گوگل کروم

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۱۹ ب.ظ

مایکروسافت امروز از نسخه جدید ویندوز 10 با نام Windows 10 S رونمایی کرد. این نسخه از ویندوز پاسخ مایکروسافت به سیستم‌عامل کروم او‌اس گوگل است تا بتواند سیستم‌عامل معروفش را بر روی دستگاه‌های با سخت‌افزار ضعیف و به خصوص رایانه‌های درسی و آموزشی اجرا کند. تری میرسون (Terry Myerson) مسئول توسعه ویندوز مایکروسافت گفت: «تمام برنامه‌هایی که بر روی ویندوز 10 اس اجرا می‌شود، از ویندوز استور دانلود شده‌اند». البته این بدان معنا نیست که اپلیکیشن‌های دسکتاپ قابل اجرا بر روی این نسخه نیستند، اما برای اجرا بر روی ویندوز 10 اس باید به صورت ویژه آماده‌سازی شده و در ویندوز استور عرضه شوند.

در کنفرانس امروز، میرسون نشان داد که ویندوز 10 اس قابلیت پشتیبانی‌اش از لوازم جانبی و دستگاه‌ها دقیقا مانند نسخه معمولی ویندوز 10 است. میرسون همچنین به این اشاره کرد که مایکروسافت تصویر پس‌زمینه پیش‌فرض برای ویندوز 10 اس را ساده‌‌سازی کرده است. البته این نکته‌ی چندان مهمی نیست که میرسون در چنین کنفرانسی به آن اشاره کرده است!

میرسون عنوان کرد که «ویندوز 10 اس می‌تواند هر مرورگری که در ویندوز استور عرضه شده باشد را اجرا کند». این چراغ سبزی به گوگل است که اگر بخواهد می‌تواند کروم را در ویندوز استور نیز عرضه کند و از آن پس این مرورگر برای دستگاه‌هایی که از ویندوز 10 اس استفاده‌ می‌کنند نیز قابل دسترسی خواهد بود. در غیاب کروم، مایکروسافت مانور زیادی بر روی Edge و مخصوصا عملکردش در سایت‌های آموزشی خواهد داد.




دیجیتال لند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی