دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

دیجیتال لند

دنیای دیجیتالی را با ما ببینید

اگرچه مایکروسافت از چندسال قبل پشتیبانی از ویندوز XP را متوقف کرده است، اما از محبوبیت ویندوز ایکس پی کم نشده و کاربران زیادی در سراسر جهان همچنان از آن استفاده می‌کنند.به نظر می‌رسد کاربران زیادی در سراسر جهان دوست دارند به هر قیمتی که شده همچنان از ویندوز محبوب اما بسیار قدیمی مایکروسافت ، ویندوز XP استفاده کنند. رخنه‌های امنیتی زیادی در این سیستم عامل وجود دارند که بسیاری از آن‌ها نزد هکرهای حرفه‌ای و حتی تازه‌کار آشکار است. متاسفانه علاوه بر استفاده توسط کاربران عادی، در بسیاری از سیستم‌هایبانکی دنیا همچنان شاهد استفاده از ویندوز ایکس پی هستیم. همین موضوع نگرانی‌های زیادی را درباره حملات سایبری خطرناک ایجاد می‌کند.

با توجه به آمار منتشر شده در می‌یابیم محبوبیت ویندوز ایکس پی به عنوان یک سیستم عامل دارای رخنه‌های امنیتی و بدون دریافت پشتیبانی و آپدیت از سوی شرکت سازنده، از ویندوز 8، انواع توزیع‌های لینوکس و همچنین نسخه‌های مختلف سیستم عامل مک بیشتر است.

 رده اول و دوم محبوب‌ترین سیستم‌های کامپیوتری دنیا نیز در اختیار مایکروسافت است. با توجه به آمار جدید منتشر شده، نیمی از سیستم‌های کامپیوتری دنیا در حال استفاده از ویندوز 7 هستند! در ادامه می‌توانید پنج مورد از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های کامپیوتری دنیا را مشاهده کنید. این آمار توسط Net Applications به عنوان شرکتی فعال در زمینه آنالیز و ارزیابی وب منتشر شده است.

  1. ویندوز 7 : 48.5 درصد
  2. ویندوز 10 : 26.28 درصد
  3. ویندوز ایکس پی : 7.04 درصد
  4. ویندوز 8.1 : 6.96 درصد
  5. مک 10.12 : 3.21 درصد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی